SUZUKI ADRENALINSKI navdušenci, prihaja novi JIMNY 

(avtor besedila: Marko Miklavc)

V teh dneh so pri znamki Suzuki pokazali prve uradne fotografije serijsko izdelanih japonskih primerkov iz nove, že četrte generacije modela jimny, ki pričajo o nadaljnjem ohranjanju hišne 'off-road' tradicije, ker Japonci ob razvoju naslednika aktualnega modela iz serije JB (1998-2018) niso spreminjali zmagovitega koncepta, ki jim je do sedaj zagotovil približno 2,85 milijona prodanih primerkov modela jimny.

Medtem, ko je pričela večina ostalih avtomobilskih proizvajalcev v zadnjem času prisegati predvsem na tako imenovane oblikovne križance (crossover) so pri znamki Suzuki tokrat ustvarili avtomobil, ki je oblikovno zelo blizu nekdanjim serijskim primerkom modela jimny iz serij LJ, SJ, SJ/JA/JB in JB. Posledično se lahko novi jimny pohvali s še nekoliko bolj robustno oglato podobo ter tudi z vztrajanjem pri klasični terenski zasnovi v obliki vozne nosilne šasije (ladder-frame) z nanjo poveznjeno karoserijo, zato novi jimny ni SUV vozilo (značilnost teh vozil je samonosna karoserija …), temveč klasično terensko vozilo. S tem, približno 3,70 metra dolgom konceptom ter samo 3-vratno karoserijo so Japonci ponovno dokazali izrazito terensko naravnanost tega modela, čeprav so novinarji britanske revije Autocar ob prvem srečanju z novim jimnyjem ugotovili, da se predstavniki četrte generacije tega modela lahko pohvalijo tudi z izboljšano cestno lego.

Podobno klasično odmerjene oblikovne smernice so japonski oblikovalci uporabili tudi pri oblikovanju armaturne plošče, ki ostaja zelo praktično orientirana (nekoliko manj vgrajenih stikal in gumbov, posledično so lahko vgrajena stikala nekoliko večja, bolj pregledna in lažje dosegljiva …). Previden pa je tudi prostor za namestitev zaslona na dotik, poleg tega omenjajo tudi vgradnjo nekaterih asistenčnih sistemov, predvsem takšnih, ki bodo uporabnikom olajšali vožnjo po brezpotjih. Na priloženih fotografijah so vidni eksportno orientirani in domači, japonski primerki novega jimnyja, ki se lahko pohvalijo z oblikovno posebnostjo, ker na osnovno motoriziranih (0,66-litrski turbobencinski 3-valjnik) primerkih za domače tržišče ni nameščenih bočnih obrob blatnikov, ker lahko Japonci edino na ta način izpolnijo veljavne uradne 'kei-car' predpise glede največje dovoljene širine vozila.

Izvozne različice novega jimnyja bodo opremljene z nekoliko spremenjenimi odbijači ter bočnimi obrobami zunanjih karoserijskih blatnikov, nekoliko širša pa bosta tudi oba koloteka. Omenjajo pa tudi večja kolesa, ker bodo japonski primerki počivali na 15- ali pa 16-palčnih kolesih. Različice za Evropo in ZDA bodo prejele tudi občutno močnejše pogonske sklope. Ob tem omenjajo že znana hišna motorja (1,0-litrski turbobencinski 3-valjnik in 1,2-litrski 4-valjni bencinski atmosferski motor). Ob sedanji najavi so razkrili tudi informacijo o dodatnem pogonskem sklopu v obliki atmosferskega 1,5-litrskega štirivaljnika, vendar ob tem niso razkrili zasnove motorja (bencin ali dizel). Vsi pogonski motorji bodo na voljo v povezavi z ročnimi menjalniki, ob doplačilu bo kupec deležen vgradnje samodejnega menjalnika. Prva uradna svetovna predstavitev nove generacije modela jimny je predvidena v letošnjem oktobru pod žarometi tokijskega avtomobilskega salona. Japonskim kupcem bo novi jimny na volje že 5. julija 2018, ostalim pa šele v naslednji pomladi.

Se vidimo... v novem Jimny-ju :)